Cara Letak UrL Link Pada Comment Post

Posted by Rafhan on Saturday 13 November 2010

Actually ini bukan tutorial, sebab aku rasa aku bukannya expert sangat untuk memberi tutorial. Ramai lagi blogger-blogger kat luar sana yang lebih pandai dan otai dari aku. Aku ni setengah tahun jagung pun tak sampai lagi. Posting kali ni lebih kepada "knowledge sharing" sahaja. (Kata nak kejar status negara maju, kena la sharing knowledge selalu, tak kan nak kena buat menara tinggi-tinggi baru boleh jadi maju. Tak gitu?).


Ok, ku hentikan bebelan. Aku nak ucapkan terima kasih sesangat kepada kawan kita ni, Encik Jackie Koh dari Universiti Teknologi Petronas, Tronoh, Perak (awat la aku skema sangat ni, bagi ejaan penuh).  Dia la yang ajar aku cara untuk letak UrL pada comment post. Kalau ade yang berkenan dengan Encik Jackie kita ni, boleh ler try, mane tau kot2 dia solo lagi, hehe..


Pernah tak nampak ade blogger yang letak Link In waktu diorang comment korang punya posting, macam gambar kat atas ni? Ini cara yang betul.

Ini pulak cara yang salah. (asyik-asyik aku jer yang salah kan)

Ok, sekarang akan ku tunjukkan cara yang betul. Untuk letak UrL link pada comment post, anda memerlukan code di bawah ini. Just salin balik code yang di bawah ni yer, letak pada penghujung komen (sorryla, bukan aku xnak taip code ni, tapi aku taip ada error la. Lagipun pendek je kan code ni).
Kemudian, gantikan urL dengan dengan url posting blog terkini anda,(nak letak urL blog sahaja pn boleh, terpulang la) kemudian ganti Title dengan tajuk posting terkini. Begitulah sahaja.

Tapi harap-harap tak adalah blogger yang guna cara ni untuk spam blog orang, doser tau!!! Cara yang saya tunjuk ni just untuk letak back link pada penghujung komen. manalah tahu kalau boleh up kan sikit traffict blog kita. Ok, selamat bereksperimen. Do It Yourself, (jangan la suruh adik-adik korang yang buat, buatla sendiri!! ) Salam Ukkhuwah.

{ 23 orang bercakap... read them below or add one }

zacky786 said...

baru aku thu.. hehe.. thnks sharing..

Aka-chan said...

hye en rafhan.. u wanna noe sumthing? saya baru goole about this ok ! hehehehe. neway nice job dude :)

ahmad jo said...

thanks 4 da info.. ;)

J said...

weitt..encik?..haha..aku masih muda lerrr..haha

tapi tu untuk blogger yang rajin jek nak letak..haha..

thx rafhan....[ak pun xpandai nak tunjuk2 tutorial ne..haha..bdak baru la katakn..]

Entri terbaru [kot?] : Aku dan Drama

Azrul Adnan said...

wah2..dah maju setapak..
anak murid sape ni?? hahaha..
kelakar bunyi nya..

Puteri Iqa Izyan said...

da lame cari2 caner nak wat benda nih.tocey :))

nurmisnan said...

salam brother
kau mcm tau 2 jer aku tgh mencari
benda alah nih..
bagus3.. tin kiu banyak2






Let me go..pleaseee!!!

amirah said...

testing

Kata-kata pujangga seorang lelaki

amirah said...

wah jadi.thnx rafhan...hehe

Hanis Azla said...

oh.. gitu yer.. nnt boleh cuba juga.. thanks yer..

anamizu said...

ahah!
kat sini baru ade bnde nih..
jenuh cari tutorial merate2..hihi
mekaseh rafhan for sharing ^^

<a href="http://kulaandangsanak.blogspot.com/>cinta seribu kali???</a>

anamizu said...

cehh mcm x jadi je ana buat..huhuhu

J said...

@anamizu
haha..mesti r x jadi..ko lupa letak " selepas url ko..

cinta seribu kali???

jadi je..haha...

anamizu said...

ala tertinggal ek??
aisehh cmne leh mis plak nih..
cinta seribu kali???

kali ni jadi ke???muahahaha

cik Syafiqah said...

nice sharing... ehhe~

check me out...
Otak Barai

Adam Aizad said...

thnx for sharing..
Adem & Cats

Hayla said...

ni bende yg saya cari..jumpe pun!

test
Mermaids, Zombies, Blackbeard, Sparrow

kotak bulat said...

akhirnya jumpa gak bnda ni.. mekasih!

Anak Ugut Ibu Guna SMS

Umi Anaan said...

testing
review Nur kasih the movie

Umi Anaan said...

Thanks

Marza said...

Cobaan.... jd tak.. Thxs

Sharing is Caring

Amin said...

test jab..

hasif said...

Thanks for information

Beri Laluan

awas cicak tokek di sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...