Tingkatkan Traffic Blog Dengan Mencuri Traffic

Posted by Rafhan on Saturday 10 December 2011

Salam Guys. Hari ni aku nak share cara menaikkan traffic blog dengan mencuri traffic. Err, pelik bunyi nye kan? Tapi ni la cara yang selalu aku guna untuk cari "best keyword" blog aku. Kalau blogger profesional, diorang mungkin guna SEO tool macam Google Search Analytic, tapi untuk blogger yang tak profesional dan pemalas macam aku ni, guna cara macam ni je. 


Korang mesti pernah jumpa blog yang pasang widget Live Traffic Feed macam ni. Korang klik Real Time Wiew (bulatan merah). Lepas tu paparan macam di bawah ni akan keluar.

Tulisan bewarna merah jambu menunjukkan incoming searh untuk pengunjung yang datang ke blog tersebut. Inilah yang dikatakan dengan "mencuri traffic". Korang boleh tahu keyword yang datang ke blog tersebut dan  korang guna untuk tajuk entry blog korang.   Kalau ikut contoh kat atas ni, incoming search keyword ialah:

1)Tutorial Ayat Bawah Post
2)Ayat Bergerak Di Menu Bar
3)Tutorial Border Post Title
4)Tutorial Ayat Bergerak Di Menu Tab

Ok, lagi satu aku nak ingatkan, kalau korang guna keyword melalui taktik curi mencuri ni, pastikan korang tulis artikel yang berkaitan dengan tajuk entry korang. Sebagai contoh, kalau korang guna keyword " Ayat Bergerak di Menu Bar" tulis la artikel pasal cara nak buat ayat bergerak di menu bar. Jangan la tulis benda merepek-repek just untuk tingkatkan traffic. Jangan buat pengunjung blog korang rasa tertipu pulak. Tak elok tu.

Harap-harap ilmu yang aku kongsi boleh la digunakan untuk kebaikan bersama. Lepas ni korang boleh la fikir dua, tiga kali nak letak ke widget Live Traffic Feed ni? Kalau yang berbayar tu OK kot sebab incoming search akan dihiddenkan.

Ada lagi cara lain untuk menigkatkan dan mencuri traffic. Lain kali la aku share. Ok, Bye....

{ 1 orang bercakap... read them below or add one }

Zasillah Ariffin said...

bagus gak nieh..boleh sis follow...tapi betullah...tang tajuk tak kena ngena ngan isi cerita tu yg buat naik hangin jek...nyampah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...