Kenali Loo Jo Yee, The Sweet Muslim

Posted by Rafhan on Saturday, 14 April 2012

Siapakah Loo Jo Yee? Loo Joo Yee merupakan gadis cina Kristian yang memeluk Islam ketika berumur semuda 17 tahun setelah beberapa kali mendapat hidayah. Sebelum memeluk Islam, beliau merupakan seorang pengamal agama Kristian yang sangat taat. Beliau juga ketika itu bakal dilantik menjadi seorang paderi perempuan pertama di sebuah gereja. 

Lee Jo Yee gemar berdebat dengan rakan-rakan Islamnya tentang hal yang berkaitan dengan agama Islam. Namun Allah memberi hidayah kepada sesiapa sahaja yang dikehendaki-Nya. Semakin Loo Jo Yee cuba mencari kelemahan Islam, semakin hampir beliau dengan Islam. Namun, satu peristiwa telah menjadi satu turning point bagi hidup Loo Yo Jee.

Ikuti kisah suka duka Loo Jo Yee  sebelum dan selepas memeluk Islam, di Youtube. 

P/s: aku lambat tulis kisah Loo Yo Jee ni sebab ingat dia ni orang Korea sebab nama macam KPOP. Tak sangka pulak dia orang Malaysia. Baru je tengok video pasal die kat youtube malam semalam. (blogger di bawah tempurung betul la aku ni)

{ 3 orang bercakap... read them below or add one }

Niza Romli said...

Dah penah baca kisah Loo Jo Yee ni..
lambat pun takpa, ada lagi yang tak tahu pasal gadis ni..;)

black_mel said...

cerita ni mmg dah lama tau..tp x berpeluang nak tgk vid dia lagi..internet terlalu slow..insyaAllah nnti dah pindah umah sewa nak tgk jgk..untung dia diberi hidayah..

Amanina said...

alhamdulillah :) kita yang sedia ada islam ni kena upgrade diri jadi muslim yg mukmin. insya-Allah :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...