UMP Sharing: Kronologi Masalah Kolej Kediaman di Universiti Malaysia Pahang

Posted by Rafhan on Tuesday 27 September 2011

 Ump Sharing : Korang nak download cerita best ye. meh sini Aku nak cerita... Tiz Zaqyah tak terlibat langsung dalam cerita ni ok!!

SEM 1 : Disebabkan KK4 masih dalam proses pembinaan serta mendapat kelulusan,
rata2 pelajar kanan terpaksa berkongsi rumah dengan student tahun 1 di KK2, serta bermulalah episod pelajar fakulti Mekanikal serta Elektrik Tahun 1-4 berulang alik dari Gambang ke Pekan pada hari selasa-khamis. 

SEM 2: KK5 masih dalam pembinaan,taklimat kepada pelajar fakulti Mekanikal serta Elektrik tentng progress KK5, pada taklimat tersebut pihak pengurusan berjanji pada para pelajar bahawa mereka akan menjadi batch pertama ke KK5. 

SEM 3:KK5 sudah menyediakan 3 blok iaitu blok A,B,C, pelajar tahun 4 dan 3 diberi keutamman untuk menduduki KK5, terdapat juga pelajar fakulti Mekanikal serta Elektrik berulang dari Gambang ke Pekan.

SEM 4: Terdapat pelajar yang menjalani LI, KK5 dibuka kepda semua pelajar fakulti Mekanikal serta Elektrik untuk menduduki KK5, terdapat juga pelajar fakulti Mekanikal serta Elektrik yang berulang dari Gambang ke Pekan. Dalam masa yang sama fakulti Pembuatan dalam proses pembinaan.Sistem Merit diperkenalkan.

SEM 5: Pelajar tahun 1 diberi keutamaan untuk memasuki KK5, UMP juga membuka kawasan penempatan di bandar Pekan, Bazaar Muhibah. Pelajar fakulti Pembuatan juga diberi peluang untuk memasuki KK5 sedangkan sebelum ini pihak pengurusan telah berjanji untuk memberi priority kepada pelajar fakulti Mekanikal, Elektrik dan pelajar tahun akhir untuk menyiapkan projek sarjana muda (PSM). Selain itu,terdapat juga pelajar tahun 2,3,4 yang berada di Gambang. Fakulti pembuatan masih dalam proses pembinaan, kelas fakulti tersebut dijalankan di fakulti Mekanikal serta Elektrik.

SEM 6 : Aku Masih merempat di Bazar Muhibbah Sewaktu Posting entry ini dilakukan....

{ 2 orang bercakap... read them below or add one }

Radin87 said...

hmm.. tak tau la nak cakap camner. tapi dari sejak zaman kitorang sampai sekarang, kalau suruh staff ump selesaikan masalah, bukan masalah makin kurang.. makin bertambah pulak rasanya..

Anonymous said...

Simpati dgn masalah yg b'laku pd students.Walaupun staf UMP sedih & simpati,namun kami xdpt buat apa2 kerana kuasa bkn ditgn kami tp pd pihak pengurusan dan org2 yg berkenaan shj.Sbg staf yg dh lama bekerja sjk zaman KUKTEM dl, sy tgk cmne longgarnya kebajikan pljr diambil berat.Kepada adik2,sabar & berdoalah..gunakanlah saluran yg betul utk suarakan pendapat & ketidakpuasan.Menteri juga dah gunakan facebook skrg.Jd, gunakan saluran itu utk suarakan ketidakpuasan dgn penuh adab.InsyaAllah,akn ada mata yg terbuka nanti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...